Om Växjö Ridklubb

Växjö Ridklubb i Araby har gamla anor och har länge varit en mötesplats för hästintresserade i alla åldrar. Stallet ligger lägligt i ett lugnt och naturskönt område med bra hagar. Anläggningen består av ett mindre och ett större stall, ett mindre och ett större ridhus, en paddock samt ett antal vinter- och sommarhagar. Det större stallet är uppdelat i tre mindre stall, där en del hyrs ut till privatryttare. Dessutom fogar föreningen över ytterligare en ladugård som fungerar som förråd.

Växjö Ridklubb är en ideell förening och är ansluten till Svenska Ridsportförbundet och därmed också ansluten till Riksidrottsförbundet.

I stallet finns 39 hästar uppstallade, varav 29 är lektionshästar.

I föreningen finns också en ungdomssektion, Däckarklubben (DK), där alla barn och ungdomar upp till 26 år ingår. Ungdomssektionen består av 10 engagerade ungdomar som har hand om olika aktiviteter för barn och ungdomar.

Publicerad: 2022-02-23

Senast uppdaterad: 2022-12-04