GDPR

GDPR innebär ett stärkt skydd för enskildas personliga integritet och ställer hårdare krav på hur personuppgifter får behandlas. Därför vill vi informera dig om hur vi hanterar personuppgifter inom Växjö Ridklubb.

För oss är personlig integritet viktigt. Det är viktigt att du kan känna dig trygg med hur dina personuppgifter behandlas hos oss.

Vi behandlar i huvudsak ditt namn, din e-postadress, din postadress, ditt telefonnummer och ditt personnummer som är uppgifter som krävs för vårt medlemsregister som exempelvis ligger till grund för utskick av medlemsinformation och fakturering. Om Växjö Ridklubb skulle behandla dina personuppgifter för något ändamål som kräver ditt samtycke kommer vi att inhämta det i förväg. Vissa personuppgifter är obligatoriska att behandla, t ex för att vi ska kunna fullgöra våra skyldigheter när det gäller medlemsrapportering till Svenska Ridsportförbundet, Smålands Ridsportförbund och Växjö kommun. Denna rapportering utgör grund såväl för medlemsavgifter, tillgång till olycksfallsförsäkring och som bidrag där åldersinformation krävs.

Önskar du mer information gällande dataskyddspolicyn så är du välkommen att höra av dig.

En bild

Publicerad: 2022-07-26