Gå till innehåll
Växjö Ridklubb

Ideell insats

I Sverige drivs många föreningar av ideellt arbetande ledare och föräldrar. Ridskoleverksamheten i Sverige är unik, det finns inget annat land i världen som kan erbjuda den tillgängligheten till förenings- och hästverksamhet.
Detta beror till stor del på våra kommuners och statens välvilliga inställning till ridsporten, men också en stor del till ideellt engagemang och ledarskap.

Vad kan du hjälpa till med?
För att hjälpa till behöver man inte vara hästkunnig. Mycket av arbetet innefattar andra uppgifter som exempelvis snickeri, målning, röjning av sly, gräsklippning, skurning av staket, räfsning, sopning eller lagning av täcken.

Tävlingskommittén planerar och arrangerar tävlingar. De behöver hjälp med allt möjligt under en tävlingsdag. Som funktionär kan du hjälpa till med att bygga och ta bort hinder eller staket, släppa in och ut tävlingsekipage med mera.
Vid våra tävlingar har vi en servering som sköts av en grupp som bakar och sköter försäljningen.

Du kanske är duktig på datorer, reklam, sponsring eller något annat du kan erbjuda dig att hjälpa oss med?

Eller du kanske vill driva något projekt som du tror skulle vara bra för klubben, en bytesdag eller föräldrarmöte vid terminens uppstart.

Information om våra arbetsdagar och tävlingsdagar finner du på hemsidan och på anslagstavlan i stallet.

Tips, idéer och all hjälp är välkommen.
Mejla gärna ditt namn, telefonnummer och vad du skulle vilja hjälpa till med.

Engagemang i klubben skapar en fin och trivsam anläggning där vi har kul tillsammans och en bra gemenskap. Genom alla medlemmars gemensamma insatser bidrar vi till att utveckla och driva vår klubb framåt.

Publicerad: 2022-07-26

Senast uppdaterad: 2022-09-22