Däckarklubben söker dig!

Vi söker nu två nya medlemmar till DK som kan ta över vid årsmötet i februari. DK som står för Däckarklubben, är Växjö Ridklubbs ungdomssektion.

DK består av 10 st glada och engagerade ungdomar. Ungdomssektionen har varit aktiv i många, många år. Olika ungdomar har genom åren varit drivande i sina roller och tillsammans hjälpts åt att forma ungdomssektionen till vad den är idag. Man kan säga att vi är de ungas röst i föreningen. Vår grundläggande uppgift blir därmed att förmedla de ungas åsikter och önskemål till de vuxna i föreningen.

För att vi ska kunna göra vårt uppdrag så bra som möjligt, håller vi bland annat i roliga aktiviteter för barn och unga. Vi hjälper till, finns där och stöttar samt gör vårt bästa för att alla föreningens yngre medlemmar ska trivas så bra som möjligt på anläggningen.

Vi håller inte bara i aktiviteter utan det är en del arbete och uppgifter runt omkring. Varje månad träffas vi för månadsmöten. En gång om året är det årsmöte. Däremellen är det planeringsmöten inför diverse aktiviteter, evenemang och liknande. DK har även en egen ekonomi.

Att vara en del av ungdomssektionen innebär ett stort ansvar. Medlemmarna ska vara engagerade i föreningen samt i de aktiviteter vi håller i. Som medlem är du självklart med och hjälper till i smått och stort. Vi tror att det är viktigt att gå in med tankesättet att jag inte bara kommer göra det allra roligaste, utan allt måste göras. De flesta av våra aktiviteter sker under helger och/eller lov, men vi har även en hel del under vardagar.

Vi söker dig som inte är främmande för att driva framåt i olika frågor. Du som inte är rädd för att hjälpa till. Det är viktigt att du som ung ledare och förebild, kan lyfta och stötta andra människor. Att du tänker dig själv som just en förebild. Man ska kunna se alla i en grupp och därmed få andra att känna sig sedda och viktiga. Vi söker dig som är beredd att skapa bra minnen för barn och unga, som de sedan kan minnas och bära med sig hela livet ut.

Är du mellan 0-26 år gammal? Låter detta som en bra roll för dig? Kanske känner du någon i din närhet som skulle passa perfekt? Tveka inte att höra av dig! Du är då hjärtligt välkommen att skickat ett mejl till dackarklubben@vaxjoridklubb.se. Du kan också läsa mer om oss på hemsidan.

I mejlet skriver du ditt namn och varför just du vill vara en del av DK.

Hoppas vi ses!

Publicerad: 2023-01-09