Presentation av Sara

Flera av er har redan hunnit träffa Sara som ska jobba hos oss under vårterminen, men här får hon chansen att presentera sig för alla!

Hej!

Jag heter Sara Karlsson, född 1978, utbildad hippolog och ridlärare. Jag har jobbat som ridlärare på flera olika klubbar i Aneby, Göteborg, Växjö och Tingsryd. Jag har drivit egen ridskola samt varit ridskolechef.

Många känner mig i min yrkesroll genom en film på youtube:
”Yasin ser inga hinder”.

Jag har varit dressyrelev hos IngaMay Bylund, (eleven året innan mig var ingen mindre än den nu kände dressyrryttaren Patrik Kittel). Jag brinner lite extra för dressyren och har varit tävlingsledare och arrangerat tävlingar upp till svår klass dressyr. Själv har jag tävlat MsvB dressyr.

Jag bor nu i Kåranäs, 3.5 mil söder om Växjö tillsammans med min familj, sambo och två pojkar. Jag driver en egen liten hästgård med lite uppfödning, inackordering och privatlektioner. Jag kommer under våren ha ridlektioner här på Växjö Ridklubb. Hoppas vi ses i stallet!

Publicerad: 2023-02-20

Senast uppdaterad: 2023-02-20