Hästar vi minns

"Hästar vi minns" är sidan för dig som är intresserad av vilka hästar som funnits på Växjö Ridklubb under årens gång. Klicka dig in på varje häst utifrån namnets startbokstav. I de fall vi hittat något av värde har vi även länkat till info och ev. bilder på hästarnas stam.

Har du information om några hästar?
Vi söker ständigt ny information om våra f.d. ridskolehästar. Har du något att tillägga eller om du saknar någon häst är du välkommen att maila till ansvarig. Detsamma gäller om du upptäcker några felaktigheter, t.ex. i hästarnas uppgifter.

Vi söker även bilder på många hästar, har du bilder (digitala, inscannade eller avfotograferade) tar vi gärna emot dem på mailadressen ovan. Har du bättre bilder än de som redan ligger ute tar vi förstås gärna emot dem också.

Publicerad: 2022-07-18

Senast uppdaterad: 2023-01-03