Valona xx

Färg: fux
Mkh: 155 cm
Fanns på VRK:
Övrigt: Var ett avelssto som kom till ridskolan tillsammans med sin då 2-åriga dotter Veronica. Det sas att Valona tidigare hade startat i tre galopplöp men kommit sist, långt efter alla andra och att hon därför gått till avel. Valona ska ha fått minst 6 föl: Valetta f. 1955 e. Sidenhuset II, Lord Winter f. 1957 e. Ujiji xx (B-premierad), Lady Winter f. 1958 e. Ujiji xx, Valencia f. 1959 e. Hurricane xx, Veronica xx f. 1960 e. Hurricane xx (ridskolehäst) samt Valentina f. 1962 e. Hurricane xx . Hon fick även minst två föl på ridskolan, Valkyria xx 8458 f. 1963 e. Hurricane xx, som inte gick som ridskolehäst utan såldes till en tjej i Vislanda och Dintzo vilka båda syns på fotona nedan (foto: Kerstin Jansson).

Valkyria xx

Dintzo

Veronica xx

Född: 1960
e. Hurricane xx Länk till annan webbplats.
u. Valona xx
ue. Darbhanga xx Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Äg: Ulla Mattsson
Uppfödare: Ingvar Asheim, Långebro
Ras: Engelskt fullblod
Färg: mörkbrun (el. fux?)
Fanns på VRK: 1962-?
Övrigt: Modern Valona stod också på klubben som avelssto och ridskolehäst. Veronica var en present från Sven Mattsson till frun Ulla och kom som tvååring till ridskolan tillsammans med sin mamma. Veronica gick inte på nybörjarlektioner för hon var lite hispig, blev lätt nervös och kunde sparkas och bitas.

Vivaldi

Född: 1993
Död: juni 2004
e. Gandalf Grå Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
u. Katinka Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
ue. Jazz 551 Länk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster.
Äg: Fam. Toller, Vedbände
Kön: valack
Ras: Svenskt halvblod
Färg: fux
Tecken: vit över kotled vb
Fanns på VRK: hösten 1998 - ?, december 2000 - juni 2004
Övrigt: Snäll att rida men pigg! Lärde sig övningarna lätt, speciellt när det var galoppövningar. Avled hastigt pga sjukdom hemma hos ägaren.

Född: 1995
Död: 1/8 2013