För frågor om verksamheten kontakta:

Sofia Sandberg, ridskolechef, 076-273 60 55, sofia.sandberg@vaxjoridklubb.se

Ulrika Hansson, personalansvarig styrelsen, 0733-775 241, ulrika.hansson@vaxjoridklubb.se

Lediga jobb

Stallpersonal sökes till Växjö Ridklubb

Växjö Ridklubb är ridskolan för alla – hela livet och vi söker nu tillsvidareanställd stallpersonal som vill bli en del av vårt team.

Kvalifikationer

Vi söker dig som är intresserad av att jobba som stallpersonal och som har erfarenhet av hästar. Om du är utbildad hästskötare och har minst B-körkort så är det meriterande.

Arbetsuppgifterna inkluderar mockning, fodring och utsläpp. Beroende på din kompetens kan även mindre reparationer och andra vaktmästartjänster ingå i arbetsuppgifterna. Du är ansvarsfull och kan jobba självständigt samtidigt som du är en god lagspelare.

Om Växjö Ridklubb

Växjö Ridklubb är en ideell förening som är ansluten till Svenska Ridsportförbundet. Föreningen grundades 1882 och har idag ca 450 medlemmar och drygt 330 uppsittningar per vecka. Vår anläggning ligger sjönära vid vackra Araby naturreservat endast 4 km från Växjö centrum.

Övrigt

Tjänsten är en tillvidareanställning på 50-100%. Tillträde och lön enligt överenskommelse, kollektivavtal finns. Arbetstiden är schemalagd.

Rekrytering sker löpande.

Ridlärare, SRL 2, sökes till Växjö Ridklubb

Växjö Ridklubb är ridskolan för alla – hela livet och vi söker nu en utbildad ridlärare som vill bli en del av vårt team, lägst SRL 2 eller motsvarande. Vi ser gärna även att du är utbildad hippolog.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har en god pedagogisk och social förmåga, goda ledaregenskaper och brinner för att undervisa alla åldrar på olika nivåer. Du är ansvarsfull och kan jobba självständigt samtidigt som du är en god lagspelare. Ett brinnande intresse för hästar och ridsport är självklart och du sätter hästen och eleven i fokus. Vårt mål är att vara en ridskola där alla har möjlighet att umgås med hästar och människor samt erbjuda rid- och hästkunskap på alla nivåer.

Om Växjö Ridklubb

Växjö Ridklubb är en ideell förening som är ansluten till Svenska Ridsportförbundet. Föreningen grundades 1882 och har idag ca 450 medlemmar och drygt 330 uppsittningar per vecka. Vår anläggning ligger sjönära i ett vackert naturskyddsområde endast 4 km från centrum i universitetsstaden Växjö.

Övrigt

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%. Tillträde och lön enligt överenskommelse, kollektivavtal finns. Arbetstiden är schemalagd. Dag-, kvälls och helgarbete ingår med ridlektioner, ridning och viss stalltjänst. I tjänsten ingår även en del administration. Önskar du ta med egen häst så finns det en ledig stallplats.

sofia.sandberg@vaxjoridklubb.se.

Rekrytering sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

Ridlärare, SRL 1, sökes till Växjö Ridklubb

Växjö Ridklubb är ridskolan för alla – hela livet och vi söker nu en ridlärare som vill bli en del av vårt team, lägst SRL 1 eller motsvarande.

Övrigt

Tjänsten är en tidsbegränsad anställning på 100% fram till och med 2024-08-31. Tillträde och lön enligt överenskommelse, kollektivavtal finns. Arbetstiden är schemalagd. Dag-, kvälls och helgarbete ingår med ridlektioner, ridning och viss stalltjänst. I tjänsten ingår också en del administration. Önskar du ta med egen häst så finns det en ledig stallplats.

sofia.sandberg@vaxjoridklubb.se.

Rekrytering sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

Publicerad: 2023-09-09

Senast uppdaterad: 2024-03-11