Klubbtävling Caprilli 1 september

Vad är caprilli?
En caprillibana består av olika dressyrmoment och olika hinderövningar. Det kan vara att fatta galopp eller bryta av till trav på ett bestämt ställe. Lägga en volt eller göra halt mellan två koner. Trava över cavaletti, rida över galoppbommar, hoppa en studsserie eller ett vanligt enkelt hinder. Det finns hur mycket som helst man kan göra, det är bara fantasin som sätter gränserna. Att rida caprilli är en bra förberedelse för ryttaren som ska lära sig att hoppa en hel bana. Som ryttare tränar du på en bra kommunikation med hästen och att rida noggranna vägar både före och efter hindren.

1. Anmälningstiden går ut den 31/8 kl. 12.00. Återtagen anmälan/strykningar efter anmälningstidens utgång debiteras. Efteranmälan mottages i mån av plats.

2. Anmälningar sker via mejl till sofia.sandberg@vaxjoridklubb.se

3. Startavgift 150:-/klass, endast Swish, betalas på plats

4. Uppstallning kan ej ordnas för ekipage utifrån, du måste vara medlem för att kunna delta i tävlingen.

5. Förfrågningar besvaras av Sofia på e-post enl. ovan.

6. Man får endast starta en gång/klass. Vid många anmälda får man i första hand starta en klass var.

7. Prisutdelning sker efter tävlingens slut.

8. Preliminär startlista, funktionärslista och banskiss kommer att sättas upp senast 31/8 i stallet under eftermiddagen/kvällen. Banan är öppen för bangång 31/8 kl.16:00-20:00

9. Ska du inte tävla men är sugen på att hjälpa till? Mejla till Sofia.

10. Alla startande kommer få obligatoriska funktionärsuppgifter, personer under 12 år ska ha med sig en vuxen som hjälper till.

11. Preliminär tävlingsstart kl. 17.30

Klass 1, Lektionsmästerskap ponny (endast lektionsponnyer)
Banan innehåller ”hinder” på varierande höjd, 10-30 cm (banan går att rida i enbart skritt och trav, men vissa sträckor kan ridas i galopp om man vill)

Klass 2, klubbmästerskap ponny (både privatponnyer och lektionsponnyer)