DK's styrelse 2023

Här kan du läsa mer om vilka som är med i Däckarklubbens styrelse.

Corinne

Corinne Bengtsson

Hejsan!
Mitt namn är Corinne och jag är född 2007. Jag är inne på mitt andra år i DK och sitter nu som ordförande, vilket är superroligt och lärorikt. Jag har ridit på VRK ända sedan jag var 4 år. I år blir det 12 år på ridskolan med alla underbara människor, hästar och andra djur. När jag inte är i skolan eller jobbar, hänger jag med kompisar och i stallet. Mitt andra hem kan man säga😊

Ylva

Ylva Runesson

Vice ordförande

Halloj!
Mitt namn är Ylva och jag fyller 21 i år. I Däckarklubbens styrelse är jag framvald som vice ordförande och har suttit i styrelsen sedan 2016 (8 år). Men på ridskolan har jag hängt sedan jag var 5 år, så 16 år till hösten. Förra hösten var det min tur att bli hästägare och nu lägger jag mestadels av min fritid på min pålle ”Arne”.

Fun fact: När jag var liten så var jag hemskt rädd för att galoppera, men när man väl har provat då är det ju det bästa som finns. Håller ni med mig?

Med vänliga hälsningar,
Ylva

Josefine

Josefin Vedenbrant

Kassör

Hejsan!
Jag heter Josefin Vedenbrant och är 14 år (2008). Jag sitter som kassör i DK och detta är mitt andra år i styrelsen. Till hösten har jag ridit i 8 år. Nu rider jag 2 ggr/veckan på VRK men brukar hänga i stallet oftare.
Fun fact - första gången jag skulle rida (och hoppa) Dennis var jag livrädd men nu är han en av mina favoriter, särskilt att hoppa med.

Hoppas vi ses😊!

Sandrine

Sandrine Vidarsson

Sekreterare

Hej!
Mitt namn är Sandrine Vidarsson och jag är 19 snart 20 år gammal. Jag har suttit med i DK i 5 år . I DK sitter jag som sekreterare. På fritiden hänger jag mest i stallet då jag även har min egna häst på Växjö ridklubb och sen gillar jag även att vara med kompisar. Ni hittar mig i stallet de flesta dagarna i veckan.

Hoppas vi ses.

Alma

Alma Klarström

Vice sekreterare

Hej!
Jag heter Alma Klarström och är 19 år gammal. Jag började rida på VRK när jag var 3 år gammal, och har suttit med i DK på olika poster i 6 år. Just nu sitter jag som vice sekreterare.
Min fritid spenderar jag mestadels med mina hästar Pralin och Nala, Pralins föl som föddes i år. 😁🐴

Hoppas vi ses i stallet ☀️!

Filippa

Filippa Bengtsson

Hej!
Jag heter Filippa och är född 2008. Detta är mitt andra år i DK. Ni hittar mig i stallet flera dagar i veckan och jag rider på fredagar. När jag inte är i stallet så tränar jag min sheltie i agility och rallylydnad eller hänger med kompisar.

Klara

Klara Asp

Hej!
Jag heter Klara och är 15 år. Jag är inne på mitt andra år i styrelsen och sitter som ledamot. Efter skolan är jag i stallet så mycket jag kan och det roligaste jag vet är att rida ut barbacka.

Hilma

Hilma Eneroth

Hej!
Jag heter Hilma och är född 2008. Jag har suttit med i DK i snart två år och är ledamot. På fritiden är jag med kompisar och så klart i stallet. Min favorithäst är Milly.

Meja

Meja Johansson

Hej!
Jag heter Meja och jag är född 2010. Detta är mitt första år i DK och jag sitter med som ledamot. Jag hänger ofta i stallet med mina kompisar. Jag har även min häst Dinky uppstallad på VRK.

Fun fact: Jag ramlade av en ponny på fälten och lyckades göra en och en halv volt, landade på huvudet, studsade och gjorde en volt till. Tur allt gick bra!

Hoppas vi ses!!

Emmie

Emmie Dellberg

Hej!
Mitt namn är Emmie, jag är 13 år och jag sitter mitt första år i DK. Jag sitter som ledamot. På min fritid är jag mest i stallet. En lite rolig fakta om mig är att jag var livrädd för att hoppa innan jag gjorde det med Polly första gången. En annan sak är att jag älskar tacos.

Hoppas vi ses i stallet.

Ester

Ester Stewén

Hej!
Jag heter Ester och är 15 år. Jag är en av Däckarklubbens ledarmöter. Jag är ny i däckarklubben så detta blir mitt första år i styrelsen. På fritiden spenderar jag mycket utav tiden med kompisar och i stallet. En fakta om mig är att jag har ridit i 12 år.

Hoppas att vi ses i stallet någon gång!

Sillen

Vivian Snodgrass

Hej!
Mitt namn är Vivian Snodgrass och jag är 12år. Jag är ledamot i DK och det är mitt första år som invald. Utanför skolan rider jag och spelar teater. Jag rider på Växjö ridklubb på torsdagar. Jag älskar alla hästarna i stallet, speciellt Bob.

Hoppas vi ses!